پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ |۲ صفر ۱۴۴۶ | Aug 8, 2024
تمرچین

حوزه/ مزیت هایی چون شرایط خوب آب و هوایی در دو طرف مرز، عدم ایستایی و عدم توقف طولانی در مرز، داشتن امنیت کامل، وجود ماشین و وسایل نقلیه بدون معطلی و با قیمت مصوب در آن سوی مرز، حمل یکسره در مسیر رفت و برگشت و خدمات مواکب حسینی در طول مسیر زمینه را برای تردد بیش از ۵۰۰ هزار زائر به کربلای معلی در اربعین حسینی را فراهم کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، مرز تمرچین در شهرستان پیرانشهر برای سومین سال متوالی آماده استقبال و پذیرایی از زائرین اربعین اباعبدالله الحسین علیه السلام می شود و به همین دلیل مجموعه های مردمی، مواکب شیعه و اهل سنت استان آذربایجان غربی خصوصا شهرستان نقده و پیرانشهر این روزها بار خود را به مقصد تمرچین و مسیر نقده تا مرز تمرچین بسته و با ایجاد مواکب حسسینی خود را آماده خدمت به زائرین اباعبدالله الحسین علیه السلام کرده اند.

مرز تمرچین در آذربایجان غربی آماده میزبانی از ۵۰۰ هزار زائر اربعین

مواکب پذیرایی، اسکان، فرهنگی، کتاب و بهداشتی و پزشکی از نقده تا مرز مستقر شده و آماده پذیرایی از زوار هستند.

پارکینگ های توقف رایگان ماشین در ورودی پیرانشهر در نظر گرفته شده است که زائرین وسائط نقلیه خود را آن جا پارک کرده و با مینی بوس ها به مرز پایانه مرزی تمرچین منتقل می شوند و از آن جا راهی کربلا خواهند شد.

راهداری و حمل و نقل جاده استان آذربایجان غربی امسال نیز مثل سال های قبل حدود دویست میلیارد تومان برای ترمیم جاده ها، پایانه، ایجاد سایه بان، ساخت سرویس بهداشتی و نصب آب سرد کن و تعریض و روکش کردن ۲۵ کیلومتر از جاده های منتهی به مرز تمرچین و... هزینه کرده است و این مسیر کاملا برای تردد زائرین اباعبدالله الحسین آماده است.

مزیت هایی چون شرائط خوب آب و هوایی در دو طرف مرز، عدم ایستایی و عدم توقف طولانی در مرز، داشتن امنیت کامل، وجود ماشین و وسائل نقلیه بدون معطلی و با قیمت مصوب در آن سوی مرز، حمل یکسره در مسیر رفت و برگشت و خدمات مواکب حسینی در طول مسیر زمینه را برای تردد بیش از ۵۰۰ هزار زائر به کربلای معلی در اربعین حسینی را فراهم کرده است.

تردد از مرز پیرانشهر به صورت رسمی آغاز شده است و زوار می توانند با مراجعه به مرز به راحتی از این پایانه برای تردد به عراق استفاده کنند.

پیش بینی می شود حداقل ۲۰درصد تردد زائرین اربعین حسینی از پایانه مرزی تمرچین در سال جاری نسب به سال قبل افزایش یابد.

امکان پیش‌فروش بلیت برگشت اتوبوس‌های اربعین در مرز تمرچین هم فراهم شده است.

با توجه به این که مرز تمرچین یکی از مرزهای مجاز برای تردد زوار خارجی است، زوار کشورهای ترکیه و آذربایجان هم مثل سال های قبل از این مرز تردد خواهند کرد.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha